Αθήνα, 30 Ιανουαρίου 2025
ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ…
Με βαθιά θλίψη πληροφορηθήκαμε για την ξαφνική απώλεια του αγαπημένου μας συναδέλφου, Θεόδωρου Καλογερή. Η είδηση αυτή μας έχει συγκλονίσει όλους και η απουσία του θα είναι αισθητή όχι μόνο στην εργασιακή καθημερινότητα.
Ο Θόδωρος δεν ήταν μόνο ένας εξαιρετικός εργαζόμενος αλλά και ένας αγαπητός φίλος. Η θετική του ενέργεια, η αφοσίωση και η προθυμία να βοηθήσει τους άλλους θα μας λείψουν πολύ.
Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές ευχόμαστε καλή δύναμη και κουράγιο στην οικογένεια του.
Καλό ταξίδι Θόδωρε, η μνήμη σου θα είναι παντοτινά στις καρδιές μας.
Η εξόδιος ακολουθία θα γίνει αύριο Παρασκευή 31/1/2025 από το Κοιμητήριο Περιστερίου (Αναπαύσεως 35) στην εκκλησία του Αγ. Βασιλείου στις 12:30.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
Αθήνα, 23 Ιανουαρίου 2025
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
DIATREFO
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΝΕΑ ΞΕΚΙΝΗΜΑΤΑ!
Σας ενημερώνουμε για την έναρξη συνεργασίας με το διατροφολογικό γραφείο DIATREFO και την εξασφάλιση ειδικής προσφοράς για τα μέλη μας και τις οικογένειες τους!
Το κόστος της κάθε συνεδρίας ορίζεται στα 30 ευρώ από 45 ευρώ αρχική τιμή, ανεξαρτήτως της συχνότητας παρακολούθησης που θα επιλέξουν.
Οι συνεδρίες περιλαμβάνουν:
Για επιπλέον πληροφορίες ή διευκρινίσεις καθώς και για τον προγραμματισμό των πρώτων ραντεβού, επικοινωνήστε απευθείας:
* Απαραίτητη η επίδειξη κάρτας μέλους.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
Αθήνα, 21 Ιανουαρίου 2025
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 3
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ 2024
Έχει δικαίωμα να ασκήσει κριτική εκείνος που έχει διάθεση να βοηθήσει.
William Penn Αμερικανός, ιδρυτής της Πενσυλβανίας (1644-1718)
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Η αξιολόγηση της απόδοσης είναι διαδικασία διασφάλισης και ανάπτυξης της ποιότητας του παραγόμενου έργου ενός οργανισμού.
Συνίσταται στη συστηματική, τεκμηριωμένη και λεπτομερή αποτίμηση, ανάδειξη και καταγραφή του έργου του με τη χρήση αντικειμενικών κριτηρίων, καθώς και με την κριτική ανάλυση και διαπίστωση υφιστάμενων αδυναμιών και αποκλίσεων σε σχέση με τα πρότυπα, τους στόχους και την αποστολή του.
Κατά συνέπεια αυτού, η αξιολόγηση του προσωπικού, αποτελεί πράξη διαπίστωσης εργασιακών συμπεριφορών, ικανοτήτων, ταλέντου, ανάδειξης, προώθησης στην ιεραρχία, επιβράβευσης ή αντιστοίχως παραίνεσης, προτροπής για κάλυψη των αδυναμιών, επισήμανσης και προβολής των προτύπων, ευκαιρία για εκπαίδευση, συστηματική άσκηση και εντοπισμός δεξιοτήτων που δεν έχουν αναδειχθεί μέχρι σήμερα.
Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί απαξίωση, διαπόμπευση ή τιμωρία των αξιολογούμενων.
Συνεπώς αποτελεί κρίσιμο στοιχείο της ευρύτερης στρατηγικής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού μιας επιχείρησης, καθώς διασφαλίζει ότι τόσο οι στόχοι του εργαζομένου όσο και της επιχείρησης ευθυγραμμίζονται και επιτυγχάνονται αποτελεσματικά.
Υπογραμμίζουμε την ανωτέρω πεποίθηση δεδομένου του φαινομένου ότι σε κάποιες περιπτώσεις η διαδικασία λαμβάνει την μορφή "αγγαρείας" ή σε χειρότερη περίπτωση "κολασμού" του αξιολογούμενου από ακατάλληλους για την διαδικασία αξιολογητές.
Για μια ακόμη χρονιά βρισκόμαστε προ των πυλών της εφαρμογής της – πληροφορούμαστε δε ότι σε κάποιες μονάδες ξεκίνησε ήδη – με βάση το “μοντέλο” που πέρασε από αρκετές μεταλλάξεις μέχρι να σταθεροποιηθεί (;) στα τελευταία έτη. Ελπίζουμε η βιασύνη αυτή να μην οδηγήσει σε επιπόλαια αποτελέσματα και το τελικό «κοσκίνισμα» από το HR να μην οδηγήσει σε αδικίες.
Προφανώς απαιτούμε την αμερόληπτη - αντικειμενική προσέγγιση των αξιολογητών, την ακέραιη - εποικοδομητική καταγραφή των σχολίων και παρατηρήσεων τους, προκειμένου να επηρεάσουν θετικά και να βελτιώσουν την επαγγελματική συμπεριφορά των αξιολογούμενων προς τις βέλτιστες πρακτικές.
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που υπάρχει εξαιρετική απόδοση υφισταμένου την οποία αναγνωρίζει και εκφράζει ο προϊστάμενός του (και αξιολογητής Α) αλλά όταν έρθει η ώρα της επικύρωσης, έρχεται ο διευθυντής τους (και αξιολογητής Β ή ακόμα και ο Γ) και υποδεικνύει την βαθμολογία που πρέπει να λάβει ο εργαζόμενος, καθώς το σκεπτικό του είναι διαφορετικό στο «μοίρασμα» των λίγων και καλών βαθμολογιών της ομάδας του, διότι σύμφωνα με το σκεπτικό της τράπεζας... δεν μπορεί να είναι όλοι καλοί!!!
Έτσι λοιπόν η προκατασκευασμένη συνήθως βαθμολογία αποτελεί την βάση για τη διανομή bonus, παροχών και ανέλιξης.
Αλήθεια, έγινε ποτέ έρευνα προς αυτή την κατεύθυνση έτσι ώστε να επιβεβαιωθεί ότι όλες οι καλές ή οι κακές βαθμολογίες είναι και δίκαιες; Μήπως επαναλαμβάνονται κακώς κείμενα με χειραγωγημένες διαδικασίες; Μπορεί να εγγυηθεί επιτέλους το HR το αδιάβλητο των διαδικασιών;
Συνεπώς από τα παραπάνω προκύπτει το συμπέρασμα ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο και ότι όλα μπορούν να ανατραπούν.
Πρέπει λοιπόν ο καθένας από τους συναδέλφους να συγκεντρώνει και να κρατάει τα στοιχεία εκείνα που αποδεικνύουν την καλή του απόδοση σύμφωνα με τα ζητούμενα της αξιολόγησης και βεβαίως να τα παραθέτει σε ανάλογα περιστατικά που ουσιαστικά τον αδικούν.
Εάν ο/η ίδιος/ίδια ολιγωρήσει, είναι εξαιρετικά δύσκολο ένας τρίτος (όποιος και να είναι) που θα τον ακούσει, να μπορέσει να του το αναγνωρίσει (πιθανόν και να μην θέλει λόγω οδηγίας άνωθεν).
Ο ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ
Απαιτείται σε κάθε περίπτωση να αυτοαξιολογήσει αντικειμενικά τον εαυτό του με βάση τα πεπραγμένα, στηριζόμενος σε γεγονότα και αποδεικτικά στοιχεία.
ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ στην εφαρμογή του “Αξιοποιώ”.
Είναι κάτι που το επιθυμεί και η ίδια η τράπεζα και το προβάλλει.
Με την αυτοαξιολόγηση δημιουργεί τις προϋποθέσεις συζήτησης και τεκμηρίωσης της θέσης του με βάση τα γεγονότα που βίωσε, έναντι μίας τυχόν κατασκευασμένης ή λανθασμένης ή άστοχης ή εμπαθούς άποψης προς το πρόσωπό του.
Αποτελεί την βάση της διαδικασίας επαναξιολόγησής του ή της επιβράβευσής του, όταν αυτή δεν του αναγνωρίζεται και σε κάθε περίπτωση: προάγεται η αυτογνωσία και η υπευθυνότητα, διευκολύνεται ο ανοιχτός και εποικοδομητικός διάλογος μεταξύ των εμπλεκομένων, προσεγγίζεται καταλυτικά η αντικειμενικότητα.
Ο ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ
Οφείλει να λειτουργεί ως αντικειμενικός ηγήτορας που επιθυμεί να δώσει την πρέπουσα αξία και να καθοδηγήσει εποικοδομητικά τους συνεργάτες του.
Δεν πρέπει να επηρεάζεται από τυχόν παρόρμησή του ή από άστοχα περιστατικά αλλά να εστιάζει στην ουσία, στο ήθος και στην αναζήτηση του τρόπου αναβάθμισης του κύρους της ομάδας του για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων.
Πρέπει να κατανοήσει ότι οι συνεργάτες του είναι αυτοί που δίνουν την υπεραξία στο έργο του και τον καταξιώνουν.
Επιβάλλεται όταν το αξίζουν να τους αναδεικνύει και γι’ αυτά που πράγματι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης – εξέλιξης να τους δίνει σαφείς οδηγίες και αιτιολογημένες προτάσεις. Παραμένει υπεύθυνος για την ανάπτυξη των συνεργατών του, με ανάλογη επιβράβευσή τους.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Επειδή δυστυχώς κάποιοι αξιολογητές δεν το κατανοούν, όσα και να γραφούν,
τους προειδοποιούμε ότι θα εξαντλήσουμε κάθε θεμιτό μέσο για να προβάλουμε και αναδείξουμε τα κάθε λογής κακώς πεπραγμένα τους. Δεν θα δεχθούμε να αντιμετωπίζουν τη διαδικασία ως τυπική και επιφανειακή, με αδιαφορία στην ορθή εφαρμογή της.
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην αξιολόγηση των συναδέλφων που απουσιάζουν συστηματικά από τον χώρο του γραφείου λόγω συνθηκών τηλεργασίας. Η προσφορά της εργασίας τους από τοποθεσία διαφορετική από την έδρα της επιχειρηματικής μονάδας που ανήκουν δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι δεν συνεισφέρουν όσο και οι υπόλοιποι, όταν μάλιστα οι προϊστάμενοι τους απασχολούν και πέραν του ωραρίου τους άνευ πρόσθετης αμοιβής.
ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗΣ:
Οι αξιολογούμενοι πρέπει να ζητούν από τους αξιολογητές τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία σε περίπτωση καταλογισμών και αρνητικών σχολίων ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΒΙΑΖΟΝΤΑΙ να ολοκληρώσουν την διαδικασία με μια απλή αποδοχή του " Έλαβα Γνώση".
Αντιθέτως, στα σχόλιά τους πρέπει να αναγράφουν με σαφή και τεκμηριωμένο τρόπο τις διαφωνίες τους.
Αν ο αξιολογούμενος θεωρεί ότι αδικείται από την αξιολόγησή του, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ να ζητήσει εντός 3 εργάσιμων ημερών επαναξιολόγηση με ταυτόχρονη ενημέρωση και του Συλλόγου.
Ειδικά εκείνοι οι συνάδελφοι που η τελική τους βαθμολογία καταλήξει σε
χαρακτηρισμό "ΒΕΛΤΙΩΝΟΜΑΙ", ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να επικοινωνήσουν με το Σύλλογο προκειμένου να υποστηριχθούν στο αίτημα επαναξιολόγησής τους από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, εντός 5 εργάσιμων ημερών.
Η συνέντευξη κατά τη διαδικασία αξιολόγησης είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ!
Μεγάλη προσοχή πρέπει επίσης να δοθεί στην διαδικασία "FEEDBACK", καθώς λειτουργεί ως μεθοδολογία διαρκούς ελέγχου προόδου του αξιολογούμενου και μπορεί να τον παγιδεύσει σε προκατασκευασμένη αξιολόγηση. Κατά την άποψή μας η διαδικασία αυτή δεσμεύει τον αξιολογούμενο ως μόνιμα υπόλογο της πορείας προς την επιτυχία, αλλά χωρίς όμως να του δίνεται από κανέναν η σχετική “συνταγή” και τα μέσα για το πώς θα “χριστεί” επιτυχημένος. Γι’ αυτό θα πρέπει να καθορίζονται από κοινού οι προτεραιότητες.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι μετά από τόσα χρόνια επισημάνσεων και παραινέσεων μας, οι αξιολογητές πλέον θα έχουν ωριμάσει και κανένας αξιολογούμενος δε θα βρεθεί στη θέση να αναζητήσει τα δίκαιά του μέσω της διαδικασίας επαναξιολόγησης. Ελπίζουμε επίσης ότι η διαδικασία θα αναδείξει μόνο θετικές διαστάσεις όσον αφορά στην λειτουργία της και ότι κάποιοι ματαιόδοξοι αξιολογητές, επιτέλους θα ανοίξουν τα μάτια τους στον ρεαλισμό, βοηθώντας τον Οργανισμό να σχηματίσει την πραγματική εικόνα της αξιολόγησης, ώστε και με τις κατάλληλες προσαρμογές να αξιοποιήσει, αναδείξει και επιβραβεύσει σωστά το υπάρχον προσωπικό για την επίτευξη των επιχειρηματικών του σχεδίων.
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
ΕΝΩΤΙΚΑ ΝΕΑ
ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ 1, Τ.Κ. 106 79
ΤΗΛΕΦΩΝΑ: 210 3614363, 210 3614319 (4 γραμμές)
FAX: 210 3613047, 210 3614270
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΓΡΑΦΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΕΓΝΑΤΙΑ 55, Τ.Κ. 54631
ΤΗΛΕΦΩΝΟ & FAX: 2310243843
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.