Αθήνα, 28 Δεκεμβρίου 2023
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 54
ΟΠΟΙΟΣ ΣΚΟΡΠΑΕΙ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ (ΧΡΟΝΟ),
ΔΕΝ ΤΟΝ ΞΑΝΑΜΑΖΕΥΕΙ (λαϊκή παροιμία).
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι.
Χρονιάρες μέρες είπαμε να αποφύγουμε τις μουρμούρες, αλλά δυστυχώς τα γεγονότα μας υποχρεώνουν να αντιδράσουμε και να επικοινωνήσουμε μαζί σας. Δεν μπορούμε να μην σχολιάσουμε την πρόσφατη απολογιστική επιστολή, της 20ης Δεκεμβρίου 2023, του CEO (ας βάλουμε αγγλοσαξωνική ορολογία) προς το προσωπικό.
Πραγματικά από πού να το πιάσουμε…
Στις πρώτες παραγράφους προσπαθεί να καταδείξει τις καλές επιχειρηματικές επιλογές της Διοίκησης που οδήγησαν την Τράπεζα εντός και εκτός Ελλάδος σε επιτυχίες και την απαλλαγή της από το Δημόσιο. Ότι ως οργανισμός προσφέρει στην κοινωνία είτε άμεσα είτε έμμεσα με εθελοντικές δράσεις όπου συμμετέχουν εργαζόμενοι του. Βέβαια, ομολογεί ότι η αφοσίωση, η προσπάθεια και ο επαγγελματισμός του προσωπικού δίνουν ΜΟΝΟ πλεονέκτημα και ΕΙΝΑΙ ο καταλύτης και υπονοεί ότι η Διοίκηση με τις επιλογές της έχει φέρει τα καλά αποτελέσματα και θα συνεχίσει στο μέλλον. Αυτό στο χωριό μας (όχι στο London) λέγεται καθαρή αυτοπροβολή αγνοώντας ηθελημένα την πραγματικότητα, σε ποιους, σε αυτούς που καθημερινά δίνουν μάχη στην πρώτη γραμμή. Η λέξη ΚΟΡΟΙΔΙΑ είναι το ελάχιστο που μας έρχεται στο μυαλό.
Σχετικά με την έρευνα δέσμευσης των εργαζομένων, η γενική εικόνα είναι ότι «προσπαθεί να την ωραιοποιήσει και να δείξει ότι όπου εντοπίστηκαν προβλήματα φταίνε οι εποπτικοί παράγοντες. Η Διοίκηση της Τράπεζας τα κάνει όλα τέλεια και αμείβει ικανοποιητικά το προσωπικό !!!». Πάμε πιο αναλυτικά:
Α. Δεν εξηγεί με νούμερα ποια είναι η καθολική συμμετοχή των εργαζομένων. Αντικειμενικά υπάρχουν αρκετοί που φοβούνται να εκφράσουν τα προβλήματα που ζουν καθημερινά, μη τυχόν στοχοποιηθούν. Επίσης υπάρχουν και οι κατά συνείδηση αρνητές σε αυτά που τους ζητά η Διοίκηση. Άρα το 100% δεν το έχουν, απλά με βάση τα πρότυπα, αν έχεις συμμετοχή άνω του 85% (γράφτηκε σε ανακοίνωση του HR) το παρουσιάζεις ως «καθολική συμμετοχή». Ok…
Β. Αναφέρεται ΜΟΝΟ σε όσες απαντήσεις τους «γέμισαν με ικανοποίηση», αδιαφορώντας και αποκρύπτοντας τις αρνητικές απαντήσεις. Η έρευνα δεν είναι εκλογικό αποτέλεσμα να κερδίζει η πλειοψηφία, αλλά πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και οι αρνητικές τοποθετήσεις. Αν γνωρίζεις ήδη τα αρνητικά, λες ότι το ξέρω και κάνω ενέργειες να τα διορθώσω ή δεν το γνωρίζω και θα το διερευνήσω και αν απαιτείται θα λάβω μέτρα εξάλειψής τους. Μεγάλη σημασία στην έρευνα έχει να λάβεις υπόψη και από ποιο χώρο (Γενική Δ/νση, μονάδα) έρχονται οι αρνητικές τοποθετήσεις.
Γ. Το θέμα των μεταβλητών αποδοχών προφανώς σχολιάστηκε θετικά από όσους ήδη τις λαμβάνουν. Αυτοί είναι ελάχιστοι και στην πράξη η συντριπτική πλειοψηφία δεν λαμβάνει δεκάρα τουλάχιστον από τα αφορολόγητα κουπόνια – κάρτες αγορών!!!
Δ. Η σύνδεση της αναγνώρισης (plus €) με την απόδοση πώς θα γίνει εφικτή και αντικειμενική ΟΤΑΝ έρχεται η ίδια η Διοίκηση και επιβάλλει την περίφημη ποσόστωση στους βαθμούς αξιολόγησης του προσωπικού; Δίνοντας μάλιστα και οδηγίες για τα μέγιστα αποδεκτά ποσοστά ανά βαθμό αξιολόγησης ανεξάρτητα από την πραγματική συμμετοχή των εργαζομένων.
Ε. Για τον συγκεντρωτικό τρόπο αποφάσεων προσπαθεί να δικαιολογήσει γιατί γίνεται και υπόσχεται κάτι, άνευ δέσμευσης για αλλαγή του. Απλά «θα διερευνηθεί». Κι ενώ στην πράξη πιθανόν το διερευνούν εδώ και δεκαετίες χωρίς όμως αλλαγές του, ο Γενικός Δ/ντης παραμένει υπεύθυνος για όλα και όλους που ανήκουν στο χώρο ευθύνης του, οπότε θέλει να έχει και λόγο σε κάθε ουσιαστική απόφαση για οικονομικά, διαδικαστικά, προσωπικού θέματα του χώρου του. Μπορεί να φαίνεται ότι υπογράφουν κι άλλοι συνεργάτες του αλλά πίσω από όλα αυτά ήταν, είναι και θα είναι, το ίδιο άτομο που θα καθορίζει τις τύχες των υπολοίπων. Αλήθεια, το πρόστιμο που επέβαλλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, ποιος θα το πληρώσει; Να υποθέσουμε ότι θα καλυφθεί από τα κουπόνια που καρτερικά περιμένουμε να λάβουμε τώρα που επανήλθε σε κερδοφορία η τράπεζα; Γιατί η Ανώτατη Διοίκηση φρόντισε ΜΟΝΟ «για πάρτη της» από το καλοκαίρι.
Για το Employee Referral Program επ’ αμοιβή που με χαρά μας ανακοίνωσε το HR, τι θετικές σκέψεις να κάνουμε; Έχουμε άτυπο budget επίτευξης στόχου και απέναντι στην GCHRO;
ΣΤ. Αφού γνωρίζει ότι υποχρεώνει τους εργαζόμενους να δουλέψουν περισσότερο από όσο ορίζουν οι ΣΣΕ, γιατί δεν τους πληρώνει ανάλογα; Γιατί δεν φροντίζει για την μισθολογική τους αναβάθμιση; Ή όπως αφήνει να εννοηθεί φταίνε οι εξωτερικοί ελεγκτικοί μηχανισμοί, άρα πήγαινε να ζητήσεις τις όποιες υπερωρίες ή αυξήσεις από την ΤτΕ, την ΑΑΔΕ, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, το Υπουργείο Οικονομικών ή όπου αλλού «γουστάρεις»!!!
Ζ. Για τις διαδικασίες, τις κοιτάνε δεκαετίες τώρα να τις βελτιώσουν. Δεν είναι κάτι νέο, αλλά θα είναι μια δράση που θα γίνεται όσο υπάρχει η εταιρεία. Το αναδεικνύει κάθε έρευνα σε οποιαδήποτε επιχείρηση.
Η. Αν η εμπιστοσύνη προς τη Διοίκηση δεν είναι απόλυτη, τότε ας αλλάξουν «γραμμή πλεύσης», για να δανειστούμε και μια ατάκα από τον παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο ή «να κλείσουν το μαγαζί». Σιγά να μην έλεγαν κάτι λιγότερο δηλαδή, να πυροβολήσουν τα πόδια τους;
Θ. Τα σχετικά με την κοινωνική ευθύνη του οργανισμού έχουν γίνει της μόδας. Είναι υποχρέωση από την ΤτΕ και παράλληλα έχουν άμεση σχέση με την τιμή της μετοχής της Τράπεζας. Πώς να μην εκθειάσουν τον εαυτό τους, ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα της έρευνας.
Ι. Αναφέρεται μόνο στις θετικές κρίσεις για τους managers. Για τις αρνητικές κρίσεις που έλαβε, τι θα κάνει, πώς θα το διαχειριστεί; Δεν είναι όλοι οι managers αποδεκτοί από τις ομάδες τους. Τι σκοπεύει να κάνει με αυτούς;
Κ. Στο τέλος πάει να έλθει λίγο στην πραγματικότητα αναφέροντας ότι «μελετάμε σε βάθος τα όσα μας είπατε». Δηλαδή υπάρχουν και άλλα, άσχημα πράγματα, πέρα από αυτά τα ΤΕΛΕΙΑ που αναφέρονται στις προηγούμενες παραγράφους; Ποια είναι τα «καυτά θέματα» που δεν αναφέρονται στην επιστολή, πότε και πώς θα ενημερωθούν οι εργαζόμενοι για την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στην Τράπεζα; Τελικά, αφού δεν μας ενημερώνει η Διοίκηση, θα αναγκαστούμε να καταφύγουμε σε δική μας ανεξάρτητη έρευνα ώστε να δημοσιοποιηθούν τόσο τα νούμερα όσο και στο σύνολο τους τα θέματα που απασχολούν το προσωπικό;
Με την επιστολή αυτή ο CEO δείχνει να έχει απόλυτη εμπιστοσύνη σε στενούς συνεργάτες του. Δυστυχώς όμως, είναι προφανές ότι τον εκθέτουν στα μάτια των εργαζομένων οι οποίοι καθημερινά βλέπουν, ακούν και αντιλαμβάνονται ότι αυτά που «τον έβαλαν να γράψει» είναι πολύ διαφορετικά από την πραγματικότητα που ζουν στον οργανισμό.
Το 2024 θα πάμε για υπογραφή νέας Επιχειρησιακής Σύμβασης. Λοιπόν, υπάρχει δυνατότητα και μέσα από αυτή να βελτιωθεί ικανοποιητικά η οικονομική κατάσταση του συνόλου των εργαζομένων (δεν χρειάζονται οικονομικές αναλύσεις που κουράζουν για να καταλάβουμε ότι το εισόδημά μας πλήττεται από το κύμα ακρίβειας που σαρώνει τη χώρα). Ο CEO να «το πάρει πάνω του» ώστε να διώξει το «χαμηλό βαρομετρικό» που επικρατεί, ικανοποιώντας το δίκαιο αίτημα των εργαζομένων που από το 2012, μετά την μείωση των αποδοχών τους, οι Διοικήσεις δεν έχουν κάνει καμία ουσιαστική βελτίωση ώστε να καλύψουν τουλάχιστον την απομείωση της αγοραστικής δύναμης. Όπως μας λένε, η Τράπεζα έχει μπει σε ρυθμούς κερδοφορίας και ως αποτέλεσμα αυτού είδαμε πρόσφατα ότι στα μέλη της Διοίκησης μοίρασε πλουσιοπάροχα πρόσθετες αμοιβές!!! Αναμένουμε λοιπόν σύντομα να έλθει και η σειρά των εργαζόμενων, των ανθρώπων της Τράπεζας που όπως δηλώνει ο CEO ...«στους ανθρώπους μας στηρίζονται οι θετικές προοπτικές που διαγράφονται για το μέλλον»… Πλέον, η Διοίκηση έχει στο χέρι της το χρήμα-εργαλείο που της δίνει την δυνατότητα να ικανοποιήσει το δίκαιο αίτημα των εργαζομένων για ουσιαστικές αυξήσεις των αποδοχών τους. Ας το κάνει το ταχύτερο ώστε να περιοριστούν οι δικαιολογημένες γκρίνιες του προσωπικού, που σε κάθε περίπτωση αποτελούν τροχοπέδη στην εξέλιξη και την πρόοδο της Τράπεζας.
Ευχόμαστε σε όλες και όλους το Νέο Έτος να φέρει υγεία, χαμόγελα και περισσότερη αισιοδοξία.
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
Αθήνα, 20 Δεκεμβρίου 2023
ΕΤΗΣΙΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΟΑΣΑ 2024
ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Λόγω μεγάλου ενδιαφέροντος για τις ετήσιες κάρτες απεριόριστων διαδρομών του ΟΑΣΑ για το 2024 μετά τη λήξη της δοθείσας προθεσμίας (8/12/2023), κατόπιν ενημέρωσης από την ΟΤΟΕ, μπορείτε, όσοι το επιθυμείτε, εκπρόθεσμα να ακολουθήσετε τη διαδικασία που περιγράφεται στην σχετική μας Ανακοίνωση της 9ης Νοεμβρίου.
Ως τελευταία μέρα κατάθεσης ορίζεται αυστηρά η Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2024.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
ΕΝΩΤΙΚΑ ΝΕΑ
ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ 1, Τ.Κ. 106 79
ΤΗΛΕΦΩΝΑ: 210 3614363, 210 3614319 (4 γραμμές)
FAX: 210 3613047, 210 3614270
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΓΡΑΦΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΕΓΝΑΤΙΑ 55, Τ.Κ. 54631
ΤΗΛΕΦΩΝΟ & FAX: 2310243843
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.