Αθήνα, 30 Ιανουαρίου 2023
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 32
Πολλούς ανθρώπους χαρακτηρίζομεν ως αχρήστους, διότι έχομεν την αξίωσιν
να κανονίζωμεν ημείς την χρησιμότητά των
Δημήτριος Καμπούρογλου (1852 – 1942) μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Για μία ακόμα χρονιά βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία αξιολόγησης της απόδοσής των εργαζόμενων στην Τράπεζα. Προφανώς απαιτούμε την αμερόληπτη - αντικειμενική προσέγγιση των αξιολογητών και την ακέραιη - εποικοδομητική καταγραφή των σχολίων και παρατηρήσεων τους προκειμένου να επηρεάσουν θετικά και να βελτιώσουν την επαγγελματική συμπεριφορά των αξιολογούμενων προς τις βέλτιστες πρακτικές. Αναμένουμε λοιπόν από την Τράπεζα να μεριμνήσει για την ουσιαστική αξιολόγηση, αφήνοντας πίσω τις κατευθυνόμενες αξιολογήσεις και τα γραφήματα σχήματος καμπάνας που εφάρμοσε καταχρηστικά τα προηγούμενα χρόνια.
Η αξιολόγηση αποτελεί διαδικασία διασφάλισης και ανάπτυξης της ποιότητας του παραγόμενου έργου ενός οργανισμού.
Συνίσταται στη συστηματική, τεκμηριωμένη και λεπτομερή αποτίμηση, ανάδειξη και καταγραφή του έργου του με τη χρήση αντικειμενικών κριτηρίων, καθώς και με την κριτική ανάλυση και διαπίστωση υφιστάμενων αδυναμιών και αποκλίσεων σε σχέση με τα πρότυπα, τους στόχους και την αποστολή του.
Κατά συνέπεια αυτού, η αξιολόγηση του προσωπικού που τον αφορά, αποτελεί πράξη διαπίστωσης εργασιακών συμπεριφορών, ικανοτήτων, ταλέντου, ανάδειξης, προώθησης στην ιεραρχία και τους ρόλους. Επίσης είναι ένα μέσο παραίνεσης, προτροπής για κάλυψη των αδυναμιών, επισήμανσης και προβολής των προτύπων, ανάδειξης θεμάτων για εκπαίδευση και συστηματική άσκηση και εντοπισμού δεξιοτήτων που δεν έχουν αναδειχθεί μέχρι σήμερα.
Ο ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ:
Απαιτείται σε κάθε περίπτωση να αυτοαξιολογήσει τον εαυτό του με βάση τα πεπραγμένα, στηριζόμενος σε γεγονότα και αποδεικτικά στοιχεία και να εκτελέσει την προβλεπόμενη από την διαδικασία ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. Είναι κάτι που το επιθυμεί και η ίδια η Τράπεζα αλλά και το προβάλλει. Με την αυτοαξιολόγηση δημιουργεί τις προϋποθέσεις συζήτησης και τεκμηρίωσης της θέσης του με βάση τα γεγονότα που βίωσε, έναντι μίας τυχόν κατασκευασμένης ή λανθασμένης ή άστοχης ή εμπαθούς άποψης των αξιολογητών προς το πρόσωπό του. Η αυτοαξιολόγηση είναι η βάση για την διαδικασία επαναξιολόγησής του ή της επιβράβευσής του όταν αυτή δεν του αναγνωρίζεται και σε κάθε περίπτωση θα συμβάλλει καταλυτικά στην ορθή αξιολόγηση του αξιολογούμενου. Τα σχόλιά της είναι ορατά μόνο στον αρμόδιο HR- Line Manager!!!
Ο ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ:
Πρέπει να λειτουργεί επαγγελματικά, ως αντικειμενικός ηγήτορας που επιθυμεί να δώσει την πρέπουσα αξία και να καθοδηγήσει εποικοδομητικά τους συνεργάτες του. Δεν πρέπει να επηρεάζεται από τυχόν παρόρμησή του και να εστιάζει στην ουσία, στο ήθος και στην αναζήτηση του τρόπου αναβάθμισης του κύρους της ομάδας του για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων. Πρέπει να κατανοήσει ότι οι συνεργάτες του είναι αυτοί που του δίνουν την υπεραξία στο έργο του και τον καταξιώνουν. Επιβάλλεται όταν το αξίζουν να τους αναδεικνύει και για αυτά που πράγματι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης – εξέλιξης να τους δίνει σαφείς οδηγίες και αιτιολογημένες προτάσεις.
ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗΣ:
ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι.
Ο Σύλλογός μας βρίσκεται πάντα δίπλα σας, εξαντλώντας κάθε θεμιτό μέσο που θα διασφαλίζει την ορθότητα και κυρίως την δίκαια εφαρμογή της διαδικασίας, αναζητώντας πάντα τα θετικά στοιχεία για τα αναδείξει, αλλά και τα κακώς κείμενα προκειμένου να τα καταγγείλει.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η Τράπεζα έχει διδαχθεί από τα προβλήματα και τις ελλείψεις του παρελθόντος και θα λάβει επιτέλους τα αναγκαία μέτρα ώστε να μην επαναληφθούν οι αστοχίες και οι λανθασμένες επιλογές της που οδηγούν στην απαξίωση του συστήματος αξιολόγησης. Τα οφέλη του συστήματος αξιολόγησης θα τα δούμε, μόνο αν η Τράπεζα πετύχει να πείσει τους εργαζόμενους ότι στην πράξη είναι ένα εργαλείο εξέλιξης και προόδου τους. Έτσι, θα πάψει να αντιμετωπίζεται από αξιολογητές και αξιολογούμενους ως αγγαρεία, ως ένα αναγκαίο κακό που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, μόνο και μόνο για να συμπληρώσει λίγες γραμμές κειμένου στα φυλλάδια οικονομικών αποτελεσμάτων και ενημέρωσης των επενδυτών.
Ας ελπίσουμε λοιπόν ότι φέτος η αξιολόγηση της απόδοσης δεν θα αποτελέσει μια βαρετή και απλά τυπική διαδικασία, η οποία θα ξεπέσει περαιτέρω στη συνείδηση των εργαζομένων με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
Αθήνα, 19 Ιανουαρίου 2023
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 31
Τι προτιμάς: σοφή τρέλα ή ανόητη λογική;
(Μιγκέλ Θερβάντες, Ισπανός συγγραφέας 1547-1616)
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Για μία ακόμα φορά απορούμε και ταυτόχρονα καταγγέλλουμε τις εμμονές του HR (ναι ΑΥΤΟ έδειξαν όλοι) για την αμετακίνητη στάση του να εξαντληθούν οι υπολειπόμενες ημέρες αδείας του προσωπικού (σώνει και καλά) μέχρι το τέλος του έτους. Εύλογα τίθεται το ερώτημα αν το HR έχει άγνοια νόμου ή ηθελημένα παρανομεί μιας και υπάρχει σαφής διάταξη Νόμου (άρθρο 61, Ν.4808/2021) περί εξάντλησης των υπολοίπων κανονικής αδείας μέχρι το τέλος του α΄ τριμήνου του επόμενου έτους. Αναμένουμε από την Ανώτατη Διοίκηση της Τράπεζας να λάβει τα κατάλληλα μέτρα αποτροπής παράνομων δράσεων.
Στην πράξη, το HR για να πιέσει το προσωπικό να εξαντλήσει όλη του την άδεια εντός του 2022, μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου κρατούσε την εφαρμογή SAP κλειδωμένη μη επιτρέποντας να καταχωρηθεί άδεια εντός του 2023. Τελικά χρειάστηκε η παρέμβαση του Συλλόγου μας ώστε να ενσωματωθεί στο SAP το «γράμμα του Νόμου».
Αποτέλεσμα αυτής της παράνομης πρακτικής του HR, πολλοί συνάδελφοι κάθε βαθμίδας (!) ...σωστά διαβάζετε ... κάθε βαθμίδας (!) ήταν να αναγκαστούν από τον επαγγελματισμό τους και κυρίως από την ηθική υποχρέωση απέναντι στους λοιπούς συναδέλφους που προσπαθούσαν να επιτύχουν τους στόχους τους προκειμένου να «ανοίξει» η περιβόητη ανταπόδοση, παρότι είχαν υποχρεωθεί σε κανονική άδεια, να ενεργοποιήσουν τα pc's από τα σπίτια τους προκειμένου να προωθήσουν τις εργασίες στα μη «Core» συστήματα και όπου αλλού μπορούσαν.
Και να ήταν μόνο αυτό!
Τις τελευταίες ημέρες παρατηρούμε έναν άνευ προηγουμένου οργασμό μετακινήσεων στις περιφέρειες και τα καταστήματα του δικτύου (κυκλοφόρησε άλλωστε η πράξη Διοίκησης Νο 2/12-1-2023), που αφορά σε περιφερειακούς διευθυντές, διευθυντές καταστημάτων, Senior Rm's και Rm's και τουλάχιστον ως πρώτη ματιά δίνεται η εντύπωση πως ...μάλλον τίποτα δεν ήταν κατάλληλα στημένο μέχρι σήμερα ή ...ότι βρέθηκε τελικά η ...»συνταγή της επιτυχίας»!
Η «φασαρία» αυτή άλλωστε είχε ξεκινήσει, με άσχημο ομολογουμένως τρόπο, από τις μέρες των εορτών, δημιουργώντας αρνητική εικόνα και αναστάτωση τόσο στην επαγγελματική όσο και προσωπική ζωή των εργαζομένων. Η εικόνα προσομοιάζει δε, με προπονητή ποδοσφαίρου που δεν γνωρίζει τους παίκτες και δοκιμάζει σε κάθε παιχνίδι νέα ενδεκάδα για να κερδίσει τον αγώνα (αν θυμόμαστε καλά κανένας τέτοιος coach δεν κατάφερε να πάρει πρωτάθλημα!).
Θυμίζουμε ότι η μόνιμη διαπίστωση κάθε χρόνο είναι ότι δυστυχώς... «μας ξέφυγε το πρώτο τρίμηνο»!
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Ένα είναι σίγουρο! Οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που θα σταθούν πάλι αντάξιοι των προκλήσεων και με τον επαγγελματισμό που τους διακρίνει θα κάνουν για μία ακόμα φορά την υπέρβαση προσπαθώντας να «πετάξουν» για να φτάσουν άπιαστους στόχους. Ενώ, όπως η ιστορία μας έχει αποδείξει, κανένας από τους «ασκούμενους επί χάρτου» θαυματοποιούς δεν θα κληθεί να δώσει εξηγήσεις για το «πάλι μια από τα ίδια».
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
Αθήνα, 27 Δεκεμβρίου 2022
ΕΤΗΣΙΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΟΑΣΑ 2023
ΦΟΡΤΙΣΗ ΕΤΗΣΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Σας ενημερώνουμε ότι ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία επαναφόρτισης των ηλεκτρονικών ετήσιων καρτών απεριορίστων διαδρομών ΟΑΣΑ 2023 για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, χρονικής περιόδου 1/1/2023 - 31/12/2023.
Ο κάτοχος της κάρτας πρέπει να προσέλθει σε ένα οποιοδήποτε ΑΜΕΚ σε οποιοδήποτε σταθμό του Μετρό ή του Τραμ και αφού τοποθετήσει την κάρτα του στη θήκη, επιλέγει ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ και επαναφορτίζεται η κάρτα του με το κόμιστρο. Το νέο προϊόν ενεργοποιείται μετά τη λήξη του ήδη υπάρχοντος ενεργοποιημένου. Σημειώνεται, ότι η ίδια αυτή διαδικασία θα επαναλαμβάνεται κάθε φορά που πρέπει να γίνει μαζική επαναφόρτιση μέσω online πληρωμής.
Εφιστάται η προσοχή, σε όλους τους κατόχους των παραπάνω εισιτηρίων, ότι πρέπει να ολοκληρώσουν τη διαδικασία επιδότησης το αργότερο μέχρι 19 Ιανουαρίου 2023.
Εφόσον παρέλθει η 19η Ιανουαρίου και δεν επιδοτήσουν τις κάρτες τους, το ηλεκτρονικό σύστημα του ΟΑΣΑ δεν θα δέχεται τις κάρτες και θα απωλέσουν το ποσό που έχουν καταθέσει.
Η ημερομηνία αυτή είναι τελική, όπως την έχει ορίσει ο ΟΑΣΑ.
Η ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΣΗ ΤΩΝ ΚΑΡΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ μπορεί να γίνει και ONLINE.
Η αναλυτική διαδικασία για την επαναφόρτιση κάρτας Online από την εφαρμογή του κινητού εφόσον διαθέτει λειτουργία NFC έχει ως εξής:
Βήμα 1ο:
Αρχικά πρέπει να γίνει εγγραφή στο παρακάτω link για δημιουργία λογαριασμού https://athenacard,gr/smartafc/sysadmin/user/signup/InitSignUpLoad.dev συμπληρώνοντας τον 16ψηφιο αριθμό της κάρτας και έναν κωδικό από 8 ψηφία και πάνω με αριθμούς, γράμματα και σύμβολα (επιτρεπόμενα σύμβολα: $ @ ! % * # ? & _ - +)
Βήμα 2ο:
Αν η συσκευή κινητού του κατόχου της κάρτας είναι Android και υποστηρίζει την λειτουργία του NFC μέσω της εφαρμογής (η λήψη της γίνεται από το Google Play Store), κάνει Log in, επιλέγει Η κάρτα μου και Λήψη προϊόντος στην κάρτα- ενεργοποιείται το NFC- τοποθετεί την κάρτα κοντά στην κεραία NFC της συσκευής και δεν τη μετακινεί, αναμένει μέχρι η οθόνη να εμφανίσει τα δεδομένα της κάρτας, επιλέγει το προϊόν που βρίσκεται σε αναμονή και περιμένει μέχρι να ολοκληρωθεί το 100% της λήψης. Βασική προϋπόθεση να έχει το κινητό ισχυρό σήμα WiFi.
Από την καρτέλα «Ο λογαριασμός μου» υπάρχει πρόσβαση στις πληροφορίες της κάρτας ή τοποθετώντας την κάρτα στην κεραία του NFC εμφανίζονται τα δεδομένα της (προϊόντα που βρίσκονται σε αναμονή, προϊόντα που είναι σε ισχύ).
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
ΕΝΩΤΙΚΑ ΝΕΑ
ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ 1, Τ.Κ. 106 79
ΤΗΛΕΦΩΝΑ: 210 3614363, 210 3614319 (4 γραμμές)
FAX: 210 3613047, 210 3614270
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΓΡΑΦΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΕΓΝΑΤΙΑ 55, Τ.Κ. 54631
ΤΗΛΕΦΩΝΟ & FAX: 2310243843
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.