Αθήνα, 23 Φεβρουαρίου 2022
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 11
ΠΑΡΟΞΥΣΜΟΣ
Όταν ακούσει κανείς ότι «η ιστορία επαναλαμβάνεται» απομένει να το διαπιστώσει στην πράξη. Και όταν το διαπιστώσει και πρόκειται για κάτι που κατά το παρελθόν χαρακτηρίστηκε άστοχο και ανεπιτυχές, αμέσως λειτουργεί ο συνειρμός... μα καλά δεν έγινε μάθημα;
Τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται στο Δίκτυο μια άνευ προηγουμένου υπέρμετρη πίεση για την μαζική καταχώρηση νέου επιδοτούμενου χρηματοδοτικού προγράμματος, που κάποιοι θέλουν να το παρουσιάσουν ως το «σωτήριο» μέσο κατάκτησης του στόχου των πιστοδοτικών προσδοκιών της Λιανικής Τραπεζικής.
Οι κάθε λογής "λοχαγοί" πιέζουν ασφυκτικά το προσωπικό για καταχώρηση νέων αιτημάτων τα οποία καταμετρούν σχολαστικά σε τακτές χρονικές στιγμές εντός της ημέρας, λες και μετράνε αγωνιωδώς την παραγωγή σε φάμπρικα παλαιότερης εποχής, που αγωνιά να παραδώσει το εμπόρευμα σε μικρότερο χρόνο από τη δυνατότητα παραγωγής της, μήπως και εξυπηρετήσει κάποια νέα παραγγελία.
Στη συνέχεια οι ίδιοι φροντίζουν για την τακτική ενημέρωση των ανώτερων κλιμακίων, έτσι ώστε να αναδειχθεί ο καθοριστικός τους ρόλος στην άμεση εκτέλεση των εντολών και η συμβολή τους στο αποτέλεσμα που, σε κάθε περίπτωση, στην πραγματικότητα έφεραν οι εργαζόμενοι.
Από την άλλη πλευρά, οι εργαζόμενοι καταπιέζονται για να δουλεύουν (πιθανόν και χωρίς την νόμιμη αμοιβή) εκτός ωραρίου για προσέλκυση πελατών (ραντεβού) κι έχουν χάσει τον ύπνο τους από την αγωνία μήπως απαξιωθούν, εάν στις συνεχείς λίστες καταλάβουν θέσεις με μικρότερο αριθμό καταχωρήσεων και αυτομάτως γίνουν το πρώτο θύμα, μια και τους έγινε απολύτως σαφές ότι δεν τίθεται θέμα αποτυχίας και για πιθανή τέτοια κατάληξη θα φταίνε οι ίδιοι!!!
Το εύλογο ερώτημα για όλα αυτά είναι τί κερδίζει η τράπεζα από τον συγκεκριμένο παροξυσμό για καταχώρηση νέων αιτημάτων, αφού η διαδικασία αποστολής ενός νέου αιτήματος δανείου είναι εδώ και χρόνια συγκεκριμένη, προβλέποντας μια πλήρη σειρά από στοιχεία και δικαιολογητικά που πρέπει επίσης να καταχωρηθούν ώστε να υποστηρίξουν σωστά το κάθε αίτημα, αλλά έχει ως αποτέλεσμα μια πλήρως ενημερωμένη υπόθεση να θέλει τον δικό της χρόνο προτού σταλεί για τελική αξιολόγηση. Γιατί λοιπόν αυτή η καταπίεση για καταχωρήσεις του προγράμματος αφού μπορεί να γίνει με σωστό τρόπο;
Πέραν αυτών, η όλη κατάσταση αποσυντονίζει τους εργαζόμενους από την αναγκαία καθημερινή τους ενασχόληση με τους πελάτες, η οποία υποβαθμίζεται με τέτοιες πρακτικές, καθώς οι ελλείψεις προσωπικού που συνεχώς αυξάνονται τα τελευταία χρόνια στα μειούμενα καταστήματα και η ανάθεση περισσότερων υποχρεώσεων πάνω τους, σίγουρα δεν μπορούν να βελτιώσουν τον δείκτη NPS - για τον οποίο έχει σπαταληθεί πολύ μελάνι και φαιά ουσία, όσο και αν καταβάλλουν φιλότιμες προσπάθειες υπερβάλλοντας εαυτόν, σε βάρος της προσωπικής τους ζωής και της υγείας τους.
Το χειρότερο όμως στην δημιουργία αυτού του πανικού είναι όταν εξαναγκάζονται να δείξουν έργο, με διάφορες «ευφάνταστες ιδέες», θέτοντας σε κρίση τις σχέσεις με τους πελάτες.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Οι πρακτικές αυτές δεν απέδωσαν ποτέ το προσδοκώμενο αποτέλεσμα, καθώς στο παρελθόν η τράπεζα πλήρωσε μεγάλο τίμημα σε ανάλογες «σκούπες» και καμπάνιες που έβαζαν στο χαρτοφυλάκιο ότι κινούνταν στην αγορά απλά για να γράψουν νούμερα.
Επιπροσθέτως, τέτοιου είδους υπέρμετρη πίεση μπορεί να προκαλέσει εκπτώσεις στις εγκριτικές και όχι μόνο διαδικασίες, μέσα από τον παραλογισμό του «τρέξε να προλάβεις», με αποτέλεσμα αν τυχόν συμβεί το κακό, οι αμέτοχοι κατά τα άλλα «λοχαγοί» να αναζητούν στους εργαζόμενους τον υπεύθυνο.
Κλείνοντας μια επισήμανση: κάποιοι δείχνουν υπέρμετρο ζήλο και αντι-επαγγελματισμό στην εκτέλεση του καθήκοντός τους για την συμπλήρωση του αριθμού των στόχων της εθελούσιας που είναι σε εξέλιξη. Τους ενημερώνουμε λοιπόν, ότι οι πρακτικές τους είναι ονομαστικά γνωστοποιημένες στη Διοίκηση της Τράπεζας και ασφαλώς καταγεγραμμένες στην συνείδηση όλων των εργαζομένων και αυτών που θα μείνουν και αυτών που θα εξαναγκάσουν να βρεθούν εκτός Τράπεζας. Τέλος, αν δεν συνετιστούν ώστε να εκτελούν ευπρεπώς και με υπευθυνότητα τον ρόλο τους συμβάλλοντας και οι ίδιοι στα αποτελέσματα, θα παρέμβουμε δυναμικά και θα εξαντλήσουμε κάθε θεμιτή ενέργεια για την επαναφορά τους στην τάξη.
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
Αθήνα, 8 Φεβρουαρίου 2022
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 10
ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΩΡΑΙΑ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ, ΕΙΜΑΣΤΕ!!!
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι.
Κάπου μεταξύ πρωινής προσέλευσης ή πρωινού καφέ, «έσκασε» το προαναγγελλόμενο και πολυσυζητημένο πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου. Για μια ακόμη φορά, το προηγούμενο διάστημα, οι διάφοροι «καλοθελητές» (αλήθεια τι bonus θα λάβουν;) είχαν φροντίσει να δημιουργήσουν την συνήθη καθοδηγούμενη και στοχευμένη εργασιακή αστάθεια (sic), επιχειρώντας να καταπιέσουν το προσωπικό που απευθύνθηκαν, θέτοντας το σε καθεστώς ιδιότυπου mobbing για αποφάσεις της στιγμής, ξεπερνώντας την όποια οργανωμένη προσέγγιση του HR.
Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμα φορά ότι, οι εργαζόμενοι που πληρούν τους όρους συμμετοχής στο πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου, πριν από οποιαδήποτε απόφασή τους για συμμετοχή σε αυτό, θα πρέπει να εξετάσουν λεπτομερώς και σε βάθος χρόνου, την δική τους ιδιαίτερη περίπτωση. Να σταθμίσουν το οικονομικό αποτέλεσμα σε συνδυασμό με τις ασφαλιστικές τους δυνατότητες, την οικογενειακή και οικονομική τους κατάσταση, τις επαγγελματικές τους γνώσεις και δεξιότητες αλλά και την δυνατότητα εξεύρεσης εργασίας σε μια αγορά που επηρεάζεται από την πανδημία και δεν δίνει αισιόδοξες προοπτικές. Και οπωσδήποτε η απόφαση συμμετοχής να μην παρθεί κάτω από καθεστώς αγανάκτησης γι’ αυτά που βιώνουν σε καθημερινή βάση.
Σε κάθε περίπτωση, το πρόγραμμα είναι εθελοντικό και σε αυτή τη βάση πρέπει να μείνει. Ιδιαίτερες προτροπές για αναγκαστική συμμετοχή απαγορεύονται και σας καλούμε να μας καταγγέλλετε κάθε προσπάθεια επηρεασμού σας απ΄ όπου και αν προέρχεται.
Με τις συνεχείς στοχευμένες «εθελούσιες εξόδους» και τις προσχηματικές αποσχίσεις – μεταφορές δραστηριοτήτων η Τράπεζα φροντίζει να απομακρύνει έμπειρο προσωπικό που στήριξε τη λειτουργία της επί χρόνια. Επίσης, ταυτόχρονα με τις ενέργειές της για την δραστική μείωση του υπάρχοντος έμπειρου προσωπικού, συνεχίζει αυξητικά την ανάθεση εργασιών σε εξωτερικούς συνεργάτες και επί πολλά συναπτά χρόνια απασχολεί προσωπικό από εταιρείες προσωρινής απασχόλησης για πάγιες και διαρκείς ανάγκες της.
Λοιπόν, είμαστε μάρτυρες ενός ακόμη ασυμβίβαστου. Η Τράπεζα δηλώνει ότι πορεύεται προς το 2030 με ένα νέο μοντέλο: «Το μοντέλο μας συνδυάζει εργαλεία τεχνολογικής αιχμής με την σταθερή προτεραιότητα στην ανθρώπινη επαφή και τις σχέσεις εμπιστοσύνης που έχουμε χτίσει μαζί σας». Πώς γίνεται για ένα μοντέλο που έχει ως προτεραιότητα την ανθρώπινη επαφή και τις υπάρχουσες σχέσεις εμπιστοσύνης η Τράπεζα με τις ενέργειές της να απομακρύνει τους ανθρώπους που έχουν εδώ και δεκαετίες και την επαφή κι έχουν χτίσει και τις πολύτιμες σχέσεις εμπιστοσύνης; Αντί να σκύψει πάνω από τους ανθρώπους της, να τους εκπαιδεύσει για το αύριο, για τις απαραίτητες νέες τεχνολογίες που θα αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες.
Πόσοι και ποιοι θα χειρίζονται τα «εργαλεία τεχνολογικής αιχμής» στο δρόμο προς το 2030 τελικά;
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
Αθήνα, 28 Ιανουαρίου 2022
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 9
ΑΞΙΟΛΟΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΞΙΟΠΟΙΩ
Η “αξιολόγηση” είναι διαδικασία διασφάλισης και ανάπτυξης της ποιότητας του παραγόμενου έργου ενός οργανισμού.
Συνίσταται στη συστηματική, τεκμηριωμένη και λεπτομερή αποτίμηση, ανάδειξη και καταγραφή του έργου του με τη χρήση αντικειμενικών κριτηρίων, καθώς και με την κριτική ανάλυση και διαπίστωση υφιστάμενων αδυναμιών και αποκλίσεων σε σχέση με τα πρότυπα, τους στόχους και την αποστολή του.
Κατά συνέπεια αυτού, η αξιολόγηση του προσωπικού που τον αφορά, αποτελεί πράξη διαπίστωσης εργασιακών συμπεριφορών, ικανοτήτων, ταλέντου, ανάδειξης, προώθησης στην ιεραρχία και τους ρόλους ή αντιστοίχως παραίνεσης, προτροπής για κάλυψη των αδυναμιών, επισήμανσης και προβολής των προτύπων, ευκαιρία για εκπαίδευση και συστηματική άσκηση, εντοπισμός δεξιοτήτων που δεν έχουν αναδειχθεί μέχρι σήμερα.
Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί απαξίωση, διαπόμπευση ή τιμωρία των αξιολογούμενων.
Ο ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ
Απαιτείται σε κάθε περίπτωση να αυτοαξιολογήσει αντικειμενικά τον εαυτό του με βάση τα πεπραγμένα στηριζόμενος σε γεγονότα και αποδεικτικά στοιχεία. ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. Είναι κάτι που το επιθυμεί και η ίδια η τράπεζα και το προβάλλει. Με την αυτοαξιολόγηση δημιουργεί τις προϋποθέσεις συζήτησης και τεκμηρίωσης της θέσης του με βάση τα γεγονότα που βίωσε, έναντι μίας τυχόν κατασκευασμένης ή λανθασμένης ή άστοχης ή εμπαθούς άποψης προς το πρόσωπό του. Είναι η βάση της διαδικασίας επαναξιολόγησής του ή της επιβράβευσής του όταν αυτό δεν του αναγνωρίζεται και σε κάθε περίπτωση θα συμβάλλει καταλυτικά στην ορθή αξιολόγηση του αξιολογούμενου.
Ο ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ
Πρέπει να λειτουργεί ως αντικειμενικός ηγήτορας που επιθυμεί να δώσει την πρέπουσα αξία και να καθοδηγήσει εποικοδομητικά τους συνεργάτες του. Δεν πρέπει να επηρεάζεται από τυχόν παρόρμησή του ή από άστοχα περιστατικά και να εστιάζει στην ουσία, στο ήθος και στην αναζήτηση του τρόπου αναβάθμισης του κύρους της ομάδας του για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων. Πρέπει να κατανοήσει ότι οι συνεργάτες του είναι αυτοί που του δίνουν την υπεραξία στο έργο του και τον καταξιώνουν. Επιβάλλεται όταν το αξίζουν να τους αναδεικνύει και για αυτά που πράγματι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης – εξέλιξης να τους δίνει σαφείς οδηγίες και αιτιολογημένες προτάσεις.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Επειδή όμως δυστυχώς κάποιοι αξιολογητές δεν το κατανοούν, όσα και να γραφούν, τους προειδοποιούμε ότι θα εξαντλήσουμε κάθε θεμιτό μέσο για να προβάλουμε και αναδείξουμε τα κάθε λογής κακώς πεπραγμένα τους.
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην αξιολόγηση των συναδέλφων που λείπουν συστηματικά από τον χώρο του γραφείου λόγω συνθηκών τηλεργασίας. Η προσφορά της εργασίας τους από τοποθεσία διαφορετική από την έδρα της επιχειρηματικής μονάδας που ανήκουν δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι δεν συνεισφέρουν όσο και οι υπόλοιποι, όταν μάλιστα οι προϊστάμενοι τους απασχολούν και πέραν του ωραρίου τους άνευ πρόσθετης αμοιβής.
ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗΣ:
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι μετά από τόσα χρόνια επισημάνσεων και παραινέσεων μας, οι αξιολογητές πλέον θα έχουν ωριμάσει και κανένας αξιολογούμενος δε θα βρεθεί στη θέση να αναζητήσει τα δίκαιά του μέσω της διαδικασίας επαναξιολόγησης. Ελπίζουμε επίσης ότι η διαδικασία θα αναδείξει μόνο θετικές διαστάσεις όσον αφορά στην λειτουργία της και ότι κάποιοι ματαιόδοξοι αξιολογητές, επιτέλους θα ανοίξουν τα μάτια τους στον ρεαλισμό, βοηθώντας τον Οργανισμό να σχηματίσει την πραγματική εικόνα της αξιολόγησης, ώστε και με τις κατάλληλες προσαρμογές να αξιοποιήσει σωστά το υπάρχον προσωπικό για την επίτευξη των επιχειρηματικών του σχεδίων.
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
ΕΝΩΤΙΚΑ ΝΕΑ
ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ 1, Τ.Κ. 106 79
ΤΗΛΕΦΩΝΑ: 210 3614363, 210 3614319 (4 γραμμές)
FAX: 210 3613047, 210 3614270
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΓΡΑΦΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΕΓΝΑΤΙΑ 55, Τ.Κ. 54631
ΤΗΛΕΦΩΝΟ & FAX: 2310243843
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.