Αθήνα 9/4/2020
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 69
COVID19 ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΔΕΙΩΝ
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι.
Η χώρα βρίσκεται σε γενικευμένη καραντίνα λόγω κορονωϊού και όλοι μας καλούμαστε να διαχειριστούμε μια πρωτόγνωρη καθημερινότητα μέσα σε συναισθήματα αβεβαιότητας και φόβου για την υγεία τη δική μας και των οικογενειών μας κατά προτεραιότητα και στη συνέχεια για τις επιπτώσεις στο εργασιακό μας περιβάλλον αλλά και στην γενικότερη οικονομία της χώρας.
Παρότι με την ΠΝΠ/11-3-2020 θεσπίστηκαν ειδικές άδειες για τους εργαζόμενους και η Tράπεζα στην ανακοίνωση Νο 11/17-3-2020 (v.7) ορίζει το πλαίσιο εφαρμογής όλων των τύπων αδειών/απουσίας για την covid19, από καταγγελίες που φτάνουν στο Σύλλογο παρατηρούνται αλλοπρόσαλλα φαινόμενα κατάχρησης ή επιβολής αυτών με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ηλεκτρισμένου κλίματος.
Η άδεια ειδικού σκοπού είναι θεσμοθετημένο δικαίωμα του εργαζόμενου. Ο εργοδότης δεν μπορεί να αρνηθεί να την χορηγήσει, ούτε δύναται να την αντικαταστήσει με κανονική ή άλλου είδους άδεια.
Η άδεια εφεδρείας ορθώς δημιουργήθηκε, αλλά στην πράξη αποδείχθηκε ότι για να είναι σύμφωνη με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ πρέπει οι ημέρες απουσίας να αυξηθούν στις 10 εργάσιμες, ώστε να πληρούνται οι χρονικοί περιορισμοί για την προστασία των εργαζόμενων. Δυστυχώς όμως, λόγω έλλειψης προσωπικού, δεν εφαρμόζεται σε όλα τα καταστήματά μας, με αποτέλεσμα να υπάρχουν εργαζόμενοι που εκτίθενται πέραν των προβλεπόμενων χρονικών ορίων.
Ενώ λοιπόν ζούμε μια πρωτόγνωρη κατάσταση που παγκοσμίως έχει ταρακουνήσει τις κοινωνίες και τις οικονομίες, έρχεται η Γ.Δ.Α.Δ. με την ανακοίνωση Νο 6/3-4-2020 να ασχοληθεί με την εξάντληση των ημερών κανονικής αδείας. Δηλαδή, επιλέγει να φορτίσει περισσότερο το κλίμα παρατείνοντας την καταληκτική ημερομηνία προγραμματισμού κανονικών αδειών ως την 10η Απριλίου 2020, συστήνοντας μάλιστα τη χορήγηση κανονικής άδειας 3-5 ημερών την περίοδο των εορτών του Πάσχα!!!
Η αντίδραση του Συλλόγου υπήρξε άμεση, προτείνοντας την παράταση του προγραμματισμού ως τις 15 Μαίου 2020, καθώς είναι προφανές ότι οι εργαζόμενοι υπό τις παρούσες συνθήκες αβεβαιότητας, αδυνατούν να κάνουν ασφαλείς προβλέψεις και να προγραμματίσουν από τώρα τη λήψη της κανονικής τους άδειας. Σε κάθε περίπτωση η εκ μέρους του εργοδότη επιβολή χρήσης κανονικής αδείας δεν είναι επιτρεπτή. Τώρα μάλιστα, που ζούμε σε κατάσταση καθολικής απαγόρευση της κυκλοφορίας, η όποια μονομερής δράση της Τράπεζας σε βάρος των εργαζόμενων καθίσταται αυτομάτως καταχρηστική.
Το προσωπικό ειδικά των καταστημάτων, παρότι είναι στη θέση του καθημερινά εκτεθειμένο σε πιθανή μόλυνση, προσφέρει τον καλύτερο εαυτό του συμβάλλοντας στην λειτουργία της οικονομίας της χώρας και οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε όλοι μας. Η Διοίκηση σε κάθε περίπτωση πρέπει να φροντίσει για την έξτρα οικονομική ανταμοιβή του, αναγνωρίζοντας την πολύτιμη συμβολή του και αποδεικνύοντας την εμπιστοσύνη της σε αυτό. Στόχοι και λοιπές δικαιολογίες δεν έχουν θέση τη στιγμή αυτή.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι.
Η επόμενη μέρα σίγουρα δεν θα είναι ίδια με την προηγούμενη και νέα δεδομένα θα επηρεάσουν τις ζωές μας καθώς η εξάρτηση από την ψηφιακή τεχνολογία θα είναι μεγαλύτερη. Όλοι μαζί όμως ενωμένοι με δύναμη και συμπαράσταση στους συνανθρώπους μας που έχουν πληγεί από την υγειονομική κρίση θα καταφέρουμε να βγούμε πιο δυνατοί.
Καλούμε όλα τα μέλη μας να μένουν σε διαρκή επικοινωνία με το Σύλλογο.
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
Αθήνα, 23 Μαρτίου 2020
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 68
ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η υφήλιος από τον «απρόσκλητο επισκέπτη» είναι εξαιρετικά δύσκολη καθώς εμφανίζονται προβλήματα στη διαχείρισή της υγειονομικής κρίσης, η οποία συμπαρασύρει τις παγκόσμιες οικονομίες και αλλάζει μόνιμα το τοπίο στις εργασιακές σχέσεις.
Η Τράπεζα από την πλευρά της, με μια σειρά ανακοινώσεων προς όλο το προσωπικό, ενημέρωσε για τη ρύθμιση θεμάτων όπως άδειες ειδικού σκοπού, ευπαθών ομάδων, εφεδρείας, κατάργηση επαγγελματικών συναντήσεων και ταξιδιών, αντισηπτικά στους χώρους εργασίας και απολυμάνσεις, τηλεφωνικές γραμμές υποστήριξης.
Ενώ τα κυβερνητικά μέτρα γίνονται όλο και αυστηρότερα, με τον αριθμό των κρουσμάτων να αυξάνεται καθημερινά, η ανησυχία των συναδέλφων μεγαλώνει γιατί διαπιστώνονται σημαντικές ελλείψεις σε μέσα προστασίας όπως μάσκες, γάντια, αντισηπτικά που όφειλε να προμηθεύσει έγκαιρα η τράπεζα το προσωπικό (είχαμε ήδη με επιστολή μας προς τη Διοίκηση από την αρχή της εμφάνισης του κορωνοϊού στη χώρα μας ζητήσει δέσμη μέτρων προστασίας) αλλά και σε συμπεριφορές ορισμένων επικεφαλής που δεν έχουν συνειδητοποιήσει τη σοβαρότητα της κατάστασης και αψηφούν να τηρήσουν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για τους υφισταμένους τους.
Ακόμη και σε τέτοιες δύσκολες στιγμές, φερόμενοι ως βασιλικότεροι του βασιλέως θέτουν εσφαλμένες προτεραιότητες με κίνδυνο της ίδιας της υγείας των συναδέλφων και των οικογενειών τους. Οι ίδιοι είναι άφαντοι (πιθανόν φρόντισαν πρώτοι να «ωφεληθούν» από την τηλεργασία, την άδεια εφεδρείας και τις άδειες ευπαθών ομάδων) αλλά φροντίζουν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους καταγράφοντας επιδόσεις, αποτυγχάνοντας όμως στην πραγματικότητα να διαχειριστούν την τρέχουσα κατάσταση. Η αίσθηση πάντως που επικρατεί στους ανθρώπους ειδικά του δικτύου, ανεξαρτήτου ιεραρχίας, είναι ότι έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους!!!
Ποια είναι η συμβολή τους στην προσπάθεια διακράτησης ρευστότητας; Τι θα γίνει αλήθεια στο τέλος του μήνα όταν θα εμφανιστούν στα καταστήματα μαζί με τους συνταξιούχους οι δικαιούχοι επιδομάτων και θα χρειαστεί προφανώς και επικαιροποίηση στοιχείων; Έχουν εκπονήσει κάποιο σχέδιο αντιμετώπισης της αναμενόμενης κατάστασης; Γιατί υπάρχει πίεση χρήσης κανονικής αδείας αντί των προβλεπόμενων από το Υπουργείο και την Γ.Δ.Α.Δ κυρίως σε ορισμένες υπηρεσίες και γιατί δεν εφαρμόζεται σωστά η εφεδρεία; Δεν επιτρέπουμε σε κανένα την καταπάτηση της αξιοπρέπειας, την εκμετάλλευση αλλά και την αδιαφορία απέναντι στους εργαζόμενους.
Ο Σύλλογος είναι εδώ, δίπλα σας να παρεμβαίνει σε τέτοια περιστατικά μόλις έρθουν σε γνώση του. Γι αυτό σας ζητάμε να παραμένετε σε διαρκή επικοινωνία μαζί μας και να μας τα κοινοποιείτε έγκαιρα.
Όποιος συνάδελφος χρειαστεί τη στήριξή μας, τα τηλέφωνα και τα email, του Σωματείου και τα προσωπικά, είναι στη διάθεσή του.
Είμαστε όλοι μαζί σε αυτό που αντιμετωπίζουμε, με σύνεση, προσοχή, συναίσθηση ατομικής ευθύνης και αλληλεγγύης στους συνανθρώπους μας που τον έχουν ανάγκη, υλοποιώντας τα μέτρα ανάσχεσης του κορονωϊού μέχρι να νικήσουμε.
Και θα είμαστε νικητές όλοι μαζί.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
Αθήνα, 13 Μαρτίου 2020
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 67
ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Η τράπεζα στα πλαίσια προστασίας του προσωπικού από τον κορονοϊό και της απρόσκοπτης λειτουργίας της, εφαρμόζει σε ορισμένα τμήματα την τηλεργασία η οποία προβλέπεται από το άρθρο 4 της ΕΓΣΣΕ 2006, β’ προσάρτημα και το άρθρο 5 του Νόμου 3846/2010.
Η τηλεργασία συνιστά την εργασία εκείνη που παρέχεται για ένα μεγαλύτερο ή μικρότερο χρονικό διάστημα εκτός των εγκαταστάσεων του εργοδότη, με οποιονδήποτε τρόπο, μεταξύ άλλων και με χρήση τεχνολογιών της πληροφορικής.
Η τηλεργασία κατ’ οίκον συνιστά εξέλιξη της παραδοσιακής κατ’ οίκον εργασίας. Αυτή μπορεί να πάρει τη μορφή διαρκούς τηλεργασίας ή εναλλασσόμενης τηλεργασίας, όταν διαμοιράζεται ο χρόνος απασχόλησης εν μέρει στο σπίτι και εν μέρει στις εγκαταστάσεις του εργοδότη. Έχει οικειοθελή χαρακτήρα για τους ενδιαφερόμενους, εργαζόμενο και εργοδότη. Η μετάβαση στην τηλεργασία από μόνη της δεν θίγει το καθεστώς απασχόλησης του τηλεργαζόμενου, μεταβάλλει μόνο τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιείται η εργασία.
Ο τηλεργαζόμενος καθορίζει την οργάνωση του χρόνου εργασίας του μέσα στο πλαίσιο της ισχύουσας νομοθεσίας, των συλλογικών συμβάσεων και των κανονισμών των επιχειρήσεων. Ο εργοδότης πρέπει να σέβεται την ιδιωτική ζωή του τηλεργαζόμενου.
Επίσης στον εργοδότη εναπόκειται η λήψη των κατάλληλων μέτρων, ιδίως σε σχέση με το λογισμικό, για να εξασφαλιστεί η προστασία των δεδομένων που χρησιμοποιούνται και γίνονται αντικείμενο επεξεργασίας από τον τηλεργαζόμενο για επαγγελματικούς λόγους. Ο εργοδότης αναλαμβάνει σε κάθε περίπτωση το κόστος που προκαλείται στον μισθωτό από τη μορφή αυτή εργασίας και ειδικότερα των τηλεπικοινωνιών. Παρέχει στον μισθωτό τεχνική υποστήριξη για την παροχή της εργασίας του και αναλαμβάνει να αποκαταστήσει τις δαπάνες επισκευής των συσκευών που χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση της ή να τις αντικαταστήσει σε περίπτωση βλάβης.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ 1, Τ.Κ. 106 79
ΤΗΛΕΦΩΝΑ: 210 3614363, 210 3614319 (4 γραμμές)
FAX: 210 3613047, 210 3614270
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ανοιχτά εώς 18:00 Κάθε Πέμπτη
ΓΡΑΦΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΕΓΝΑΤΙΑ 55, Τ.Κ. 54631
ΤΗΛΕΦΩΝΟ & FAX: 2310243843
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.