Κυριακή, 18 Απριλίου 2021
A+ R A-

Αθήνα, 1 Μαρτίου 2021

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 84

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι.

Στις 25/2/2021 πραγματοποιήθηκε συνάντηση των εκπροσώπων του Συλλόγου μας κ.κ. Θεόδωρου Χαραλαμπόπουλου Προέδρου, Ιωάννη Τσαντίκου Αντιπροέδρου και Μαρίας Φεστερίδου Γενικής Γραμματέως με την Διοίκηση της Τράπεζας την οποία εκπροσώπησαν οι κ.κ. Φωκίων Καραβίας Διευθύνων Σύμβουλος, Νατάσα Πασχάλη Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής και Παναγιώτης Σωτηρόπουλος Διευθυντής Εργασιακών Σχέσεων. 

Η συζήτηση περιελάβανε  τρέχοντα θέματα που απασχολούν τους εργαζόμενους. Πιο συγκεκριμένα:

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 2020

Ο Διευθύνων Σύμβουλος τόνισε ότι τηρουμένων των αναλογιών λόγω πανδημίας, τα αποτελέσματα που θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες ήταν ικανοποιητικά και μάλιστα θα εμφανίζουν κέρδη, απορρίπτοντας ταυτόχρονα φήμες περί συγχωνεύσεων-απορροφήσεων Τραπεζών. Για το αμέσως επόμενο διάστημα, δεν θα υπάρξει περαιτέρω μείωση του δικτύου των καταστημάτων, ούτε  εκτεταμένη συνένωση κεντρικών υπηρεσιών και δεν έχει προγραμματιστεί νέα εθελούσια έξοδος. Βέβαια, καθοριστικά θα είναι τα  αποτελέσματα του Α’ 6μηνου του 2021, τα οποία και θα επηρεάσουν τις μελλοντικές  εξελίξεις στο χώρο των τραπεζών. 

 

ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ

Η Τράπεζα δήλωσε ότι αναμένει την ψήφιση του νομοσχεδίου που θα ορίζει τα σχετικά με την τηλεργασία. Παρότι δεν έχει εκδώσει ακόμα οδηγία για τις αποζημιώσεις εξόδων που σχετίζονται με αυτή, δεσμεύθηκε ότι θα εξετάσει με θετική προοπτική τις ήδη εκκρεμούσες υποθέσεις. Θεωρεί, χωρίς να τοποθετηθεί επί συγκεκριμένων μεγεθών, ότι το συνολικό οικονομικό όφελος για την Τράπεζα είναι  μικρό, χωρίς σημαντική  επιδείνωση της παραγωγικότητας.

 

ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ

Η πρόσφατη εθελούσια είχε σαν αποτέλεσμα την απώλεια ικανών στελεχών στους οποίους η Τράπεζα είχε επενδύσει. Η πιστή εφαρμογή των οδηγιών της Ανακοίνωσης Νο 2/01.02.2021 (όπου αυτό είναι δυνατό), έχει φέρει τα καταστήματα σε οριακή λειτουργία, παρά την μικρότερη προσέλευση πελατών, προκρίνοντας προτεραιότητες και συμπεριφορές που οδηγούν σε παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων. Οι εναπομείναντες εργαζόμενοι, αντιμετωπίζουν την ανελέητη καθημερινότητα με προσωπικό σθένος, «φλερτάροντας» επικίνδυνα με πιθανή μόλυνση και με το καθημερινό mobbing επίτευξης υπέρμετρων στόχων (ελέγχεται ποινικά) που εξαθλιώνει την ψυχική τους υγεία αλλά και αξιοπρέπεια, παραβιάζοντας  βασικούς αξιακούς κανόνες που διέπουν τον Οργανισμό μας. Η κα Πασχάλη δεσμεύτηκε ότι θα ελέγχει αποτελεσματικά όσες καταγγελίες φτάνουν στο HR, τονίζοντας ότι, το mobbing δεν έχει θέση στην τράπεζα και επιθυμεί συνεργασία με το Σύλλογο πάνω σε αυτό. Κατά την άποψη της Διοίκησης. τα αποτελέσματα των δυο πρώτων μηνών φανερώνουν ότι οι «άνθρωποι του δικτύου» δεν δείχνουν ότι αδυνατούν να ανταποκριθούν! 

 

ΑΞΙΟΠΟΙΩ

Η αξιολόγηση της απόδοσης του 2020 βρίσκεται σε εξέλιξη. Για άλλη μια φορά, ζητήσαμε στατιστικά στοιχεία καθώς ποτέ δεν μας έχουν δοθεί. Οι αλλαγές που θεσπίστηκαν στα τέλη του 2020, παρότι τροποποιούν διαδικασίες και κριτήρια, το HR αποφάσισε να ισχύσουν και για την απολογιστική αξιολόγηση του ίδιου έτους, ενώ δεν τέθηκαν με αυτές! Ο Σύλλογος κατέθεσε την αντίθεσή του στην επιλογή του HR για αναδρομική εφαρμογή τους, προτείνοντας επιπροσθέτως και βελτιώσεις ειδικά στο θέμα της αυτοαξιολόγησης. Κοινή αποδοχή ήταν ότι δεν υπάρχει εξοικείωση με την εφαρμογή. Επισημαίνουμε ότι, ο αιφνιδιασμός με αλλαγές σε διαδικασίες και κριτήρια επαληθεύουν την έλλειψη οργάνωσης και προγραμματισμού, προσθέτοντας αγανάκτηση και άγχος στο προσωπικό. Επίσης, σε σχέση με την ανακοίνωση του Union No 181/19.11.2020, η κα Πασχάλη ισχυρίστηκε ότι η πολιτική μισθολογικής και επαγγελματικής εξέλιξης παραμένει ίδια. Αναφέρεται σε μια πολιτική που δεν έχει δημοσιοποιηθεί και δυστυχώς ακόμη δεν έχει ορισθεί και κοινοποιηθεί, πώς το αποτέλεσμα της αξιολόγησης θα συνδεθεί με την μισθολογική και επαγγελματική εξέλιξη. Με την συνεχιζόμενη αδιαφάνεια σε τόσο σημαντικά για τον εργαζόμενο θέματα, ο Οργανισμός δεν επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον που δηλώνει ότι δείχνει για τους εργαζόμενους σε αυτόν. 

 

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Η Τράπεζα δήλωσε ότι έχει διαχειριστεί αποτελεσματικά την εξάπλωση του SARS-CoV-2, λαμβάνοντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας του προσωπικού. Η πλειοψηφία των περιστατικών (8 στα 10) έχει προέλθει από χώρους εκτός τράπεζας (οικογενειακό ή φιλικό περιβάλλον). Τόνισε ότι, όλοι οι εργαζόμενοι είναι υποχρεωμένοι να συμμορφώνονται στις οδηγίες που έχουν ανακοινωθεί και περιπτώσεις αδιαφορίας ή άρνησης εφαρμογής τους θα ελέγχονται αυστηρά. 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ

Ο προγραμματισμός των κανονικών αδειών κατά την κα Πασχάλη αποτελεί πλάνο και δεν είναι δεσμευτικός. Υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής κατόπιν συνεννόησης – έγκρισης από το Δ/ντή της μονάδας / καταστήματος και αναλυτικές οδηγίες θα κυκλοφορήσουν προσεχώς. Η τοποθέτηση μας ήταν σαφής: Πιέσεις και προτροπές για λήψη κανονικής άδειας εν μέσω πανδημίας δεν γίνονται δεκτές.

 

Do Value

Ο CEO μας ενημέρωσε ότι η  συνεργασία της Τράπεζας με την Do Value τους 8 πρώτους μήνες κρίνεται πολύ ικανοποιητική. Επίσης, δεν θα  μεταφερθεί σε αυτή πρόσθετο προσωπικό από την Τράπεζα.

 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι.

Η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί, δεν επιτρέπει εφησυχασμό και γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να βρίσκεστε κάθε στιγμή δίπλα στο Σύλλογό σας, ενισχύοντας το έργο του και αποτελώντας το «μάτι και το αυτί του» μέσα στην Τράπεζα. Mη διστάζετε να μας επικοινωνείτε τα προβλήματά σας. Είμαστε εδώ για να σας στηρίξουμε και να διεκδικήσουμε τα δίκαια σας όταν αυτά παραβιάζονται από οποιοδήποτε αυτόκλητο ή μη θύτη εργασιακού εκφοβισμού. Να ελέγχετε και να αξιολογείτε κάθε πληροφορία που κυκλοφορεί. Για έγκυρη πληροφόρηση να απευθύνεστε στα μέλη του ΔΣ. 

Όσον αφορά στη νέα Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που λήγει τις προσεχείς ημέρες, έχουμε ήδη ενημερώσει τη Διοίκηση με τις προτάσεις μας και αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων.

                     Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ.

            Για το Διοικητικό Συμβούλιο

      Ο Πρόεδρος               Η Γεν. Γραμματέας

Θ. Χαραλαμπόπουλος         Μ. Φεστερίδου

ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ 1, Τ.Κ. 106 79
ΤΗΛΕΦΩΝΑ: 210 3614363, 210 3614319 (4 γραμμές)
FAX: 210 3613047, 210 3614270
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

ΓΡΑΦΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΕΓΝΑΤΙΑ 55, Τ.Κ. 54631
ΤΗΛΕΦΩΝΟ & FAX: 2310243843
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

 

Άμεση Επικοινωνία

E-mail:
Θέμα:
Μήνυμα: