Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2018
A+ R A-

Αθήνα 15 Ιουνίου 2018

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 28

ΠΑΓΙΔΕΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι.

Ένα ιδιαίτερα απαιτητικό πρώτο 6μηνο πλησιάζει στο τέλος του και με αυτή την αφορμή, συναντηθήκαμε στις 08/06/2018 με τον κ. Ιάκωβο Γιαννακλή Γενικό Διεθυντή Retail Banking όπου συζητήθηκαν όλα τα θέματα που απασχολούν τους εργαζόμενους των καταστημάτων, όπως τα εισπράξαμε μέσα από τις περιοδείες μας και την συνεχή επικοινωνία μαζί τους.

  • Ενημερωθήκαμε ότι το νέο μοντέλο δικτύου κοντεύει να ολοκληρωθεί. Σχεδόν τελείωσαν οι συγχωνεύσεις καταστημάτων και μένει να αντιμετωπιστούν τα θέματα κουλτούρας πελατών. Ως το τέλος του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί επίσης μεγάλο μέρος της εκπαίδευσης των συναδέλφων πλατφόρμας και κάποιες κτηριακές παρεμβάσεις. Όσες ατέλειες παρατηρούνται θα βελτιωθούν σύντομα και χρειάζεται η συμμετοχή όλων προς αυτή την κατεύθυνση.

     Επιπλέον εμείς καλούμε τους συναδέλφους να εκθέτουν με σαφήνεια τα προβλήματα και τις προτάσεις τους στις διάφορες έρευνες που διενεργούνται κατά διαστήματα, διότι παρατηρήθηκε διάσταση απόψεων στην εκτίμηση που έχει η Τράπεζα για το νέο μοντέλο βάσει απαντήσεων, σε σχέση με αυτή των συναδέλφων οι οποίοι θεωρούν ότι το νέο μοντέλο «χωλαίνει».

  • Κυρίαρχο θέμα υπήρξε η ανελέητη πίεση επίτευξης ή υπερκάλυψης υπέρμετρων στόχων, όπου σε συνδυασμό με την στενή παρακολούθηση προόδου, δημιουργεί μια ασφυκτική ατμόσφαιρα επιδεινώνοντας το ήδη επιβαρυμένο εργασιακό περιβάλλον. Η στοχοθεσία είναι αδιαφανής, συνήθως  χωρίς τεκμηρίωση, ενώ περί προηγούμενης συνεργασίας με αυτούς που θα κουβαλήσουν το βάρος της επίτευξης τους δεν τίθεται καν θέμα. Ελάχιστα σχετίζεται με τις πραγματικές αρμοδιότητές τους και η επίρριψη ευθύνης σε αυτούς αποτελεί μια πάγια λανθασμένη τακτική, η οποία θυμίζει έντονα παλιές εποχές που εκ του αποτελέσματος αποδείχθηκε ανεπιτυχής. Ζητήσαμε να σταματήσει κάθε γραπτή ή μέσω e-mail ατομική ανάθεση στόχων, από τους ελάχιστους που το εφαρμόζουν. Ας δώσουν οι ίδιοι “στοχοθέτες” πρώτοι το καλό παράδειγμα συμμετέχοντας ενεργά και ας πάψουν να παριστάνουν τους «επιστάτες».   

        Επικρατεί βομβαρδισμός από καμπάνιες κάθε απίθανου segment, χωρίς να υπάρχει   πραγματική δυνατότητα ενδελεχούς         επεξεργασίας ή έλεγχος ορθότητας των στοιχείων. Η κατάσταση αυτή πρέπει να ελεγχθεί άμεσα.

      Οι ασφυκτικές πιέσεις σε συνδυασμό με ευφάνταστες προτροπές ή και απαράδεκτες συμπεριφορές ορισμένων «επιστατών»     είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσουν σε επικίνδυνες πωλήσεις (η τράπεζα δειγματοληπτικά επικοινωνεί με πελάτες που ήδη                απέκτησαν ειδικά κάποιο τραπεζοασφαλιστικό προϊόν, ώστε να διαπιστώσει αν υπήρξε σωστή ενημέρωση), ανασφάλειες,         χαμηλή αυτοεκτίμηση ενώ οι έννοιες της φιλίας, της συναδελφικότητας, της ομαδικότητας και  της συνεργασίας δοκιμάζονται,   φέρνοντας σε εξαιρετικά δύσκολη θέση ακόμα και ανώτερα στελέχη. Δυστυχώς οι υπερβολές ορισμένων “επιστατών» έχουν     ως αποτέλεσμα την αύξηση των προβλημάτων υγείας και την επιδείνωση των οικογενειακών σχέσεων.

Ενώ όλοι έχουν την ανάγκη να νοιώθουν σημαντικοί, καθημερινά γίνονται αποδέκτες αντίθετων μηνυμάτων. Οι απειλές περί αποχώρησης με εθελούσια, απολύσεις ή «δυσμενείς» μετακινήσεις που έκαναν την εμφάνισή τους - αφορούν μάλλον αυτούς που τις εκστομίζουν - αντιμετωπίζονται ανάλογα, με την προϋπόθεση ότι καταγγέλλονται άμεσα.

  • Η εμμονή στα τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα έχει ξεπεράσει κάθε όριο καθώς το παχυλό bonus ασκεί έντονη γοητεία σε ορισμένα στελέχη. Η διάθεση και ασφαλιστικών προϊόντων από την τράπεζα σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τους κάνει να αισθάνονται ότι εργάζονται σε ασφαλιστική εταιρεία.
  • Η οδηγία για πλήρη καταβολή των προβλεπόμενων εξόδων κίνησης (πχ καύσιμα, parking) σε όσους το δικαιούνται είναι αυστηρή και δεν επιδέχεται άρνηση ή καθυστέρηση από «καλοθελητές».

          Θυμίζουμε ότι η καταβολή εξόδων κίνησης αποτελεί πρόταση του Συλλόγου μας.

  • Άλλη μια πρόταση του Συλλόγου μας, που αναμένεται να υλοποιηθεί σύντομα είναι η διάθεση αυτοκινήτου σε καταστήματα, διευκολύνοντας την μετακίνηση προς   τους  πελάτες και απαλλάσσοντας τους εργαζόμενους από τις φθορές ή ζημιές στο δικό τους.
  • Η ενίσχυση του δικτύου κρίνεται απαραίτητη, καθώς η εφαρμογή των νέων τεχνολογιών, σύμφωνα με τις διαπιστώσεις των συναδέλφων, δεν βοηθάει στην μείωση του χρόνου απασχόλησης.

Η «απόσχιση» των συμβούλων σχέσεων πελατών από την κύρια λειτουργία του καταστήματος έχει επιβαρύνει σημαντικά αυτούς της εξυπηρέτησης πελατείας σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις εργασίες που απαιτεί ο κύριος ρόλος τους. Χωρίς να έχουν σε αρκετές περιπτώσεις και την κατάλληλη εκπαίδευση, τους ανατέθηκαν επιπλέον εργασίες, ενώ οι απαιτήσεις για την προώθηση προϊόντων είναι επιτακτικές. Το πρόβλημα ειδικά στις τουριστικές περιοχές κατά τους καλοκαιρινούς μήνες είναι έντονο, όπου παρατηρείται και το φαινόμενο ενοικιαζόμενοι μέσω Adecco οι οποίοι εκτελούν χρέη ταμία να έχουν άριστη απόδοση αλλά να απομακρύνονται μετά τη λήξη της  σύμβασης.

Υπάρχει σε εξέλιξη προσπάθεια κάλυψης των κενών με την μετακίνηση προσωπικού από τις πλεονασματικές μονάδες ή περιοχές, ενώ ζητήσαμε και την εκ νέου ανανέωση  ορισμένων συμβάσεων που προέρχονται από την Adecco, όπου η κάλυψη δεν επιτευχθεί, ώστε αφενός να λειτουργούν ικανοποιητικά τα καταστήματα και παράλληλα οι συνάδελφοι να λάβουν την άδεια τους.

Προτείναμε να γίνει επαναξιολόγηση και συναδέλφων που υπηρετούν στην CFC ώστε όσοι τελικά επιλεγούν να στελεχώσουν άμεσα καταστήματα που αντιμετωπίζουν έλλειψη προσωπικού. 

  • Όσοι έχουν την ευθύνη των εγκρίσεων να έχουν αυξημένη την προσοχή τους, ώστε να προλαβαίνουν πιθανά λάθη.
  • Τα ωράρια που ρυθμίζονται από την ΣΣΕ πρέπει να τηρούνται, οι υπερωρίες να γίνονται αν υπάρχει πραγματική ανάγκη και να πληρώνονται στο σύνολο τους. Επίσης οι προβλεπόμενες άδειες να δίδονται στο σύνολο τους σύμφωνα με τον προβλεπόμενο προγραμματισμό τους.
  • Με ικανοποίηση διαπιστώσαμε ότι κυκλοφορεί το εγχειρίδιο «Ρόλοι και Αρμοδιότητες Δικτύου Καταστημάτων», κάτι που είχαμε ζητήσει από την αρχή εφαρμογής του νέου μοντέλου, ώστε να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις.

 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι.

Το συναδελφικό κλίμα μέσα στην τράπεζα αντικατοπτρίζεται και επικοινωνείται στον πελάτη ενώ η επαγγελματική συνεργασία μαζί του, προϋποθέτει ομαλές σχέσεις μεταξύ των εργαζομένων που τον εξυπηρετούν είτε άμεσα είτε έμμεσα.

Οι συνάδελφοι στο δίκτυο πραγματικά σηκώνουν πολύ βαρύ φορτίο για μεγάλο χρονικό διάστημα και σε πολλούς οι αντοχές τους πλέον έχουν φτάσει στα όριά τους.

Ο Σύλλογός μας αποδεδειγμένα με την σοβαρότητα που πάντα τον διακρίνει, καταθέτει προτάσεις και με διεκδικήσεις προσπαθεί να βελτιώσει την καθημερινότητα όλων των εργαζομένων στην Τράπεζα.

Τέλος, καλεί ειδικά τα μέλη του να  βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία με το ΔΣ, και τους συναδέλφους να μην λαμβάνουν υπόψη τους φήμες ή υποσχέσεις κάθε είδους που σκόπιμα κυκλοφορούν και αποπροσανατολίζουν από την σκληρή πραγματικότητα.

 

                               Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥ Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ

                                   Για το Διοικητικό Συμβούλιο

                          Ο Πρόεδρος                               Η Γεν. Γραμματέας 

 

                    Θ. Χαραλαμπόπουλος                         Μ. Φεστερίδου 

ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ 1, Τ.Κ. 106 79
ΤΗΛΕΦΩΝΑ: 210 3614363, 210 3614319 (4 γραμμές)
FAX: 210 3613047, 210 3614270
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ανοιχτά εώς 18:00 Κάθε Πέμπτη

ΓΡΑΦΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΕΓΝΑΤΙΑ 55, Τ.Κ. 54631
ΤΗΛΕΦΩΝΟ & FAX: 2310243843
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

 

Άμεση Επικοινωνία

E-mail:
Θέμα:
Μήνυμα: